4/8/17

Η καμήλα που ήθελε να γνωρίσει το χιόνι της Ελισάβετ Τάρη

ΚΑΜΗΛΑ2-EPILOGESNEWS
Η καμήλα που ήθελε να γνωρίσει το χιόνι κυκλοφορεί από τις  εκδόσεις Φυλάτος! Έχει γραφεί από τη συγγραφέα και σχολική σύμβουλος της 1ης Περιφέρειας Πέλλας , κα Ελισάβετ Τάρη και έχει εικονογραφηθεί από το δάσκαλο Ηρακλή Αγαθαγγελίδη, που κάνει τα πρώτα του βήματα στο χώρο της εικονογράφησης παιδικών βιβλίων. Επίσης, έχει εμπλουτιστεί με πολλές ιδέες , δραστηριότητες και φύλλα εργασίας από την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων στο Ν. Πέλλας κα Μπέττυ Φράγκου.
Πρόκειται για ένα διδακτικό παραμύθι, στο οποίο η καμήλα ξεκινά για να υλοποιήσει το όνειρό της, να δει δηλ. χιόνι. Άραγε πόσα εμπόδια θα συναντήσει; Πόσο εύκολο θα είναι να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα; Θα είναι ο ιδανικός τόπος για να ζήσει;
Επιπλέον, υπάρχει μια όμορφη γραμματοσειρά, που κάνει το βιβλίο ακόμη πιο ελκυστικό στο μικρό αναγνώστη!
Όταν βλέπει κάποιος μια τόσο ολοκληρωμένη δουλειά και μια άψογη συνεργασία ανάμεσα σε όλους τους συμμετέχοντες, τι άλλο θα μπορούσε να προτείνει;
Ας προσπαθήσουμε να δώσουμε κι άλλες ιδέες για την αξιοποίηση του βιβλίου.


  • Αρχικά μπορούμε να δείξουμε μόνο το εξώφυλλο στα παιδιά και να τους ρωτήσουμε αν αναγνωρίζουν το ζώο κι αν θα ήθελαν να μάθουν περισσότερα γι' αυτό. Αν δεν γνωρίζουν μπορούμε να αναζητήσουμε πληροφορίες για τη καμήλα, να μάθουμε το γλωσσοδέτη "Καλημέρα, καμηλάρη! Καμηλάρη, καλημέρα"

Ας ακούσουμε και το τραγουδάκι "Μήλα και καμήλα"





  • Δεν τους λέμε  τον τίτλο, αλλά τους λέμε απλά ότι η καμήλα είχε ένα όνειρο ..κι ίσως αν ο τίτλος ήταν απλά το "Όνειρο της καμήλας", τα παιδιά να σκεφτόταν πόσα πολλά όνειρα θα είχε μια καμήλα; Τι θα μπορούσε να ονειρεύεται μια καμήλα; Φυσικά κάτι διαφορετικό από τη δική της καθημερινότητα! Χμμ μήπως όμως ζώντας στην έρημο, ζώντας κοντά στην Αίγυπτο θα ήθελε να δει και να επισκεφτεί και μια πυραμίδα βλέποντας το εσωτερικό της; Μήπως θα ήθελε να έχει κι αυτή ολιγοήμερες διακοπές και να ξεκουράζεται σε κάποια παραλία ή σε κάποια όαση από το να ταξιδεύει μέσα στην καυτή άμμο; Μήπως θα ήθελε κι αυτή να ταξιδέψει και να μην είναι το μεταφορικό μέσο για άλλους ανθρώπους; Μήπως θα ήθελε να γνωρίσει τις άλλες καμήλες που υπάρχουν στη γη και να εντοπίσει ομοιότητες και διαφορές, βλέποντας πως ζουν και συνομιλώντας με αυτές;
  • Η καμήλα που ήθελε να γνωρίσει το χιόνι...Άραγε τα άλλα ζώα τι θα ήθελαν να γνωρίσουν, τι θα ήθελαν να ζήσουν; Τι θα ήθελε ένα λιοντάρι μέσα στο ζωολογικό κήπο ή ένας ελέφαντας στο τσίρκο; Τι θα ήθελε ένας παπαγάλος στο κλουβί ή ένα ελαφάκι σε καμένο δάσος; Τι θα μπορούσε να ονειρευτεί μια αλεπού, μια γάτα, ένα δελφίνι ή το αγαπημένο ζώο του κάθε παιδιού;
  • Με αφορμή την επιθυμία της καμήλας μπορούμε να επεκταθούμε στις δικές μας επιθυμίες, στις επιθυμίες του κάθε παιδιού, της μαμάς και του μπαμπά, στην επιθυμία ενός επαγγελματία κλπ
  • Η καμήλα ζει στην έρημο Σαχάρα. Ποια άλλα ζώα ζουν εκεί; Ας τα γνωρίσουμε κι ας δούμε πως μπορούν να επιβιώνουν στις συνθήκες της ερήμου.

  • Η καμήλα στο τέλος του παραμυθιού είχε φιλοξενηθεί από ένα τάρανδο. Τι θα γινόταν αν ανταπέδιδε τη φιλοξενία; Σκεφτείτε τι θα έκανε ένας τάρανδος στην έρημο, Τι θα ζητούσε; Θα μπορούσε να επιβιώσει;
  • Το βιβλίο μας δίνει τη δυνατότητα να μάθουμε για τους Βεδουίνους. Ποιοι είναι; Με τι ασχολούνται; Πώς ντύνονται; Μπορούμε να μάθουμε και να αντλήσουμε περισσότερες πληροφορίες γι' αυτούς. Ποιες είναι οι συνήθειές τους;



Σχετική εικόνα

Σχετική εικόνα

Αποτέλεσμα εικόνας για bedouin

Σχετική εικόνα

Αποτέλεσμα εικόνας για bedouin

Αποτέλεσμα εικόνας για bedouin

  • Η γνωριμία με αυτό το λαό μπορεί να μας δώσει το έναυσμα να γνωρίσουμε κι άλλους λαούς της γης. 
  • Το όνειρό της ήταν να δει χιόνι. Τι είναι το χιόνι; Πριν διαβάσουμε την άποψη της δημιουργού, ας ρωτήσουμε τα παιδιά. Κι αν μια μέρα ρίχνει χιόνι, ας πειραματιστούμε με αυτό. Ας αναζητήσουμε και πληροφορίες σχετικές από το διαδίκτυο.
  • Τι καλλιεργείται κοντά στην έρημο; Χουρμάδες. Μπορούμε να βρούμε και να δοκιμάσουμε;
Αποτέλεσμα εικόνας για χουρμάδες
Σχετική εικόνα
  • Επίσης, η καμήλα έχει μετακινηθεί με κάποια μεταφορικά μέσα. Μπορείτε να θυμηθείτε ποια ήταν αυτά; Πώς κατάφερε να φτάσει στον προορισμό της; Θα μπορούσατε να βρείτε εναλλακτικές λύσεις; Τι θα λέγατε να μάθουμε περισσότερα για τα κάθε είδους μεταφορικά μέσα;
  • Την καμήλα όλοι την φωνάζουν κυρά-καμήλα; Τι θα λέγατε να της δώσουμε ένα όνομα; Ποιο άραγε θα της ταίριαζε;
  • Τα συναισθήματα της καμήλας: Τι νιώθει η καμήλα κάθε φορά κατά τη διάρκειά του παραμυθιού; Μπορείτε να ανακαλύψετε τα συναισθήματά της; Νιώθει ενθουσιασμό με την ιδέα να δει το χιόνι, νιώθει εκνευρισμένη από την άμμο που μπαίνει στα ρουθούνια της ... Τα συναισθήματα όσων συναντά. Πώς νιώθουν οι άνθρωποι που έχουν δει για πρώτη τους φορά αυτό το ζώο;(έκπληξη).
  • Η φύση και το τοπίο αλλάζει. Έρημος και απέραντη άμμος, εύκρατο κλίμα  και απέραντα καταπράσινα λιβάδια και πόλοι της γης με χιονόλευκες  εκτάσεις. Ευκαιρία να γνωρίσουμε το κλίμα της γης σε κάθε τόπο, τι ευδοκιμεί  και τι ζώα ζουν εκεί! Πόσα πολλά έχουμε να μάθουμε!!!
  • Αν η καμήλα είχε τη δυνατότητα να επιλέξει πού νομίζετε ότι θα επιθυμούσε τελικά να ζήσει;
  • Μπορούμε να κάνουμε πειράματα με το κρύο και το ζεστό για να διαπιστώσουμε τη διαφορά της θερμοκρασίας από την έρημο στους πόλους.
  • Τι είπε ο καστανάς στην καμήλα για να ζεσταθεί; Τι κάνουμε συνήθως όταν έχει κρύο; Πώς περπατάμε μια κρύα μέρα του χειμώνα και πώς περπατάμε μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα;
Δίδαγμα σύμφωνα με την ταπεινή μου γνώμη: Να κυνηγάς τα όνειρά σου, αλλά να θυμάσαι πάντα από πού ξεκίνησες!!!!!!

Καλοτάξιδο, Βέτα μου και πάντα με συγγραφικές επιτυχίες και τόσο όμορφες συνεργασίες!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου