22/2/15

Εγώ ο απίθανος της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη

Προτάσεις για την αξιοποίηση του παραμυθιού 


Πολλές φορές τα παιδιά εκδηλώνουν χαμηλή αυτοεκτίμηση ,θέλοντας να γίνουν κάτι διαφορετικό , να μοιάσουν σε κάποιο πρότυπο ξεχωριστό . Στην πορεία , όμως , αντιλαμβάνονται τη μοναδικότητά τους και σ' αυτό βοηθούν και τα άτομα που είναι δίπλα τους . Έτσι κι ο Πίπης , ενώ ήθελε να γίνει νυχτερίδα , διαπίστωσε ότι είναι υπέροχα τελικά έτσι όπως είναι και δε θα ήθελε να πληρώσει το βαρύ τίμημα και  να τρέφεται ή να φέρεται , όπως μια νυχτερίδα !!






  • Πριν δείξουμε το βιβλίο στα παιδιά , τους λέμε απλά τον τίτλο . Τον τίτλο μόνο θα σας πω ,πείτε μου ένα χαρακτηριστικό , που σας κάνει απίθανο και ξεχωριστό !
  • Δείχνουμε στα παιδιά το εξώφυλλο . Γνωρίζετε ποιο ζώο εικονίζεται ; Με τι μοιάζει ; Έχει φτερά ; Γιατί πιστεύετε ότι ο τίτλος του παραμυθιού είναι " Εγώ ο απίθανος " ; Τι νομίζετε ότι έχει καταφέρει ;
  • Ξέρετε άλλα παραμύθια , τραγούδια , παροιμίες κλπ για ποντίκια ;

  • Τι σας θυμίζει αυτό που έκανε ο Πίπης ; Μπορείτε να αναφέρετε το μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου . 

  • Πολλές φορές οι άνθρωποι , όπως ο Πίπης , προσπαθούν να καταφέρουν πράγματα πέρα από τις δυνάμεις τους , κάνουν όνειρα , βάζουν στόχους . Ποια είναι τα δικά σας όνειρα και φιλοδοξίες σας ; Ποιοι πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να τα καταφέρετε ; 
  • Ετοιμάζουμε καρτούλες με συναισθήματα . Κάθε φορά που ένα καινούργιο συνα΄σιθημα ανακαλύπτουμε μέσα από τις σελίδες του βιβλίου , σηκώνουμε την αντίστοιχη καρτέλα - συναίσθημα (αγάπη , ενθουσιασμός , κούραση ,παρηγοριά ... ) 
  • Πώς κοιμούνται οι νυχτερίδες ; Ξέρετε  άλλα ζώα που κοιμούνται με κάποιο ιδιαίτερο τρόπο ; Τι θα λέγατε να δημιουργήσουμε μια αφίσα με τα ζώα που κοιμούνται ;
  • Τι γνωρίζετε για τις νυχτερίδες ;Από πού θα μπορέσουμε να μάθουμε περισσότερα πράγματα γι' αυτές ; Οι νυχτερίδες είναι νυκτόβια ζώα . Θέλετε να μάθουμε και για άλλα νυκτόβια ζώα
  • Ποιος λέτε να εμφανίστηκε , όταν ο Πίπης κουτρουβάλησε από το λόφο ; Σταματάμε την ανάγνωση του παραμυθιού και κάνουμε υποθέσεις για την πορεία του . 
  • Τι τρώνε οι νυχτερίδες ; Τι θα μπορούσε να φιλέψει ο Πίπης στη Νεκταρία ; Τρώνε τα ίδια φαγητά ; 
  • Ο Πίπης θέλει να πετάξει ! Ποια λύση πιστεύετε ότι θα μπορούσε νε βρεθεί ;
  • Τα απίθανα νηπιάκια !!!! Ετοιμάζουμε το προφίλ με τα παιδιά της τάξης μας σε μια αφίσα , όπου το κάθε παιδί , ζωγραφίζει γιατί μπορεί να είναι απίθανο , τι μπορεί να καταφέρει !!!
  • Επίσης ,μπορούμε να ετοιμάσουμε μια μεγάλη αφίσα με τα απίθανα παιδιά του σχολείου μας . Κάθε παιδί θα έχει τη δική του θέση ,Σε ένα μεγάλο κάνσον ή χαρτί του μέτρου κολλάμε το προφίλ το κάθε παιδιού .Σε μια σελίδα Α4 βάζουμε 4 κουτάκια με διαφορετικό χρώμα . Στο πρώτο γράφουμε τι πιστεύει το κάθε παιδί για τον εαυτό του . (Είμαι απίθανος γιατί ...) , στο 2ο κουτάκι ρωτάμε τους φίλους του (Είναι απίθανος , γιατί ...) , στο 3ο γράφουν οι γονείς (Το παιδί μου είναι απίθανο , γιατί ... ) και στο τελευταίο η κύρια ( Το νηπιάκι μου είναι απίθανο , γιατί ...)΄.
  • Δραματοποιούμε την ιστορία και την εμπλουτίζουμε αυτυσχεδιάζοντας . 
  • Που χρησιμοποιείται η λέξη ποντίκι ; 


 Το ποντίκι του υπολογιστή , 

το ποντίκι , ως κομμάτι κρέατος 



τα ποντίκια των  δυνατών ανθρώπων . 



  • Τι θα μπορούσε να πει η μαμά του στο μικρό της ποντικάκι , για να τονώσει την αυτοπεποίθηση του ; Τι μπορεί να κάνει μια μητέρα ή μια νηπιαγωγός για να τονώσει την αυτοπεποίθηση ενός διστακτικού παιδιού ;
  • Η συγγραφέας έχει ονομάσει τον ποντικό Πίπη , τη νυχτερίδα Νεκταρία . Στον τυφλοπόντικα τι όνομα πιστεύετε ότι θα του έδινε ; Μήπως έδινε και σ' αυτόν ένα όνομα με το ίδιο αρχικό ; (δηλ Τ) 
  • Γιατί πιστεύετε ότι η συγγραφέας επέλεξε ένα ποντικό ως κεντρικό ήρωα της ιστορίας ; Ξέρεις κάποιο ζώο ,που φοβάται τα ποντίκια ; Γνωρίζεις τις δυνατότητές τους ; 


Απολαύστε το υπέροχο παραμύθι της Γιολάντας μας από τις εκδόσεις Σαββάλα

1 σχόλιο:

  1. Πολύ αξιόλογες, όπως πάντοτε άλλωστε Ανθή μου, οι προτάσεις σου για την αξιοποίηση της ιστορίας. Υπέροχη η ιδέα των video για την κατανόηση του ιδιαίτερου τρόπου ζωής της νυχτερίδας, ενώ εξαιρετική βρίσκω την ενσωμάτωση του μύθου "Δαίδαλος και Ίκαρος", γιατί "κουμπώνει" το βασικό μήνυμα που ήθελα να δώσω. Σε ευχαριστώ πολύ για άλλη μια φορά! Έχεις την αγάπη, την εκτίμηση και τον θαυμασμό μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή